Escuela americana El Salvador

The Pre-Kinder 2018-2019 Admissions Process has begun! Apply and download all documents online!

6th Grade Orientation Day

What
6th Grade Orientation Day
When
8/9/2017
Where
Middle School Cafeteria

(Versión en Español a continuación)

July, 2017

Dear Rising 6th Graders,

Welcome to Middle School! We hope you are having a restful and relaxing summer break with your family and friends, and that you are excited about returning to Escuela Americana.  The grade 6 team and administration have been working very hard to prepare an exciting and productive year for you, and we are eager to see you.

In order to help you get to know your new school better and start making the 2017-2018 School Year a successful one, we request your presence from 11:00 a.m. to 3:00 p.m. on Wednesday, August 9th for a Middle School Orientation activity.  This event will begin in the amphitheater, which is between the Middle School office and drama room.

At this meeting we will invite you to a pizza luncheon and teach you more about our school.  Some of the things you will learn are how to follow your daily schedule, how to open the locks on your lockers, dress and grooming policies, expectations for electronic devices (like i-Pads, i-Pods, and cellphones), how to find information on PlusPortals, our counseling program, the infirmary, after-school sports and clubs, and many other important aspects of our Middle School. You will also learn more about our Honor Code, our Code of Conduct, and our Middle School motto, which is "Do what's right, do your best, and show respect."  Like anything, you will get out of your experience what you put into it, and it is extremely important to always do things that are Respectful, Responsible, and Safe.

For this activity you can wear regular clothes, like jeans, tennis shoes, and an appropriate T-shirt and you will need to bring an agenda, a folder, and a pen or pencil. On this afternoon you will practice following your daily schedule, which will allow you to get to know your teachers and their respective classrooms and courses, and you will practice opening your locks and using your lockers.

We look forward to seeing you at 11:00 a.m. on August 9th, and we are excited about working with you and your parents this school year.

Sincerely,

Bob Sinnett, M. Ed.

Middle School Director

------------------------------------------------------
Estimado(a)s futuro(a)s  alumno(a)s  de 6 º grado:

¡Bienvenidos a  Escuela Media! Esperamos que hayan tenido un receso de verano relajado y tranquilo con su familia y amigos y estén  emocionados de regresar a la Escuela Americana. El equipo de sexto grado y la administración han estado trabajando mucho para preparar un año emocionante y productivo para ustedes y estamos deseosos de verlos.

Con el fin de ayudarles a conocer mejor su nueva escuela y para empezar a hacer del año escolar 2017-2018 un año exitoso, pedimos su presencia de  11:00 a.m.- 3:00 p.m. el miércoles 9 de agosto para una actividad de Orientación de  Escuela Media. Este evento se iniciará en el anfiteatro que está ubicado entre el salón de Drama de Escuela Media y las oficinas de Escuela Media.

En esta reunión, nosotros les proporcionaremos  pizza para el almuerzo y les enseñaremos  más sobre nuestra escuela. Algunas de las cosas sobre las que ustedes aprenderán serán sobre nuestro horario diario, casilleros, cómo abrir los candados, códigos de vestimenta y apariencia personal, las expectativas para los artículos electrónicos (como i-Pads, i-Pods, y teléfonos celulares), cómo encontrar información en PlusPortals, sobre consejería, la enfermería, actividades extra curriculares como deportes y clubes, y muchos otros aspectos importantes de  escuela media. También aprenderán más sobre nuestro Código de Honor, nuestro Código de Conducta, y nuestro lema en Escuela Media, que es "Haz lo correcto,  Da lo mejor de ti, y Demuestra respeto." Como en todo, ustedes obtendrán de sus experiencias  el empeño que pongan en ellas y es muy importante hacer siempre las cosas de manera respetuosa, responsable, y segura.

Para este actividad pueden vestir ropa cómoda como jeans, zapatos tenis, y una camiseta apropiada para la escuela. También necesitan traer una agenda o folder y lápiz o lapicero. En esta tarde practicarán su horario diario, que les permitirá conocer a sus profesores y sus respectivas aulas y materias que imparten, y practicaran como abrir los candados para sus casilleros.

La vestimenta para este día puede ser casual, como jeans, zapatos tenis y una camiseta apropiada.

Esperamos verlos a las 11:00 am el 9 de agosto, y estamos ansiosos de trabajar con ustedes y sus padres este año escolar.

Atentamente,

Bob Sinnett, M. Ed.