Escuela americana El Salvador

We are the Trojans the Mighty Mighty Trojans!

EA WINS 1ST PLACE IN MATH RELAYS AND GREAT PLACING AT THE MATHCOUNTS AND MATH RELAYS CENTRAL AMERICAN COMPETITIONS

Escuela Americana once again hosted both the MATH RELAY and the MATHCOUNTS competitions. This year’s tournament had 246
participants from 21 schools from Central America and El Salvador. Congratulations to our Mathletes for participating and winning 1st place in MATH RELAYS!!

MATHCOUNTS Top Results: We are proud to announce our top 20 students for the MATHCOUNTS rounds:

Marco Egan - 3rd place
Ricardo Carbone- placed 20th
Juan Diego Flores - 14th place and
Mariana López - named EA’s Distinguished Math athlete

Our Mathletes were:

6th Grade
Mariana López
Rodrigo Sánchez

7th Grade
Marco Egan
Ricky Carbone
Julián Tamayo
Juan Diego Flores
Javier Mendoza
Juan Manuel De Foronda

8th Grade
Javier Cristiani
Rodrigo Menéndez
Renee Vincett
Camila Alfaro

Now, our Math athletes are getting ready to participate in the STATE ROUND MATHCOUNTS competitions to be held in Monterrey, Mexico – March 6-9.

We are very proud of our EA Team results! Thanks to their coaches Jess Rojas and Doreen Rickard for their effort and to Middle School for once again organizing an excellent competition!

-----

Escuela Americana una vez más fue sede de las competencias MATH RELAYS y MATHCOUNTS. Este año participaron 246 jóvenes de 21 escuelas de América Central y El Salvador. ¡Felicitaciones a nuestros Mathletes por ganar el 1er lugar en MATH RELAYS!

“Top 20” MATHCOUNTS - Nos enorgullece anunciar a nuestros alumnos que se colocaron en el “top 20” de las rondas de competencias MATHCOUNTS:

Marco Egan - 3er lugar
Ricardo Carbone- colocado 20
Juan Diego Flores - 14 ° lugar y
Mariana López - nombrada Math athlete Distinguida de EA

Ahora, nuestros Math athletes se están preparando para participar en los MATHCOUNTS STATE ROUNDS que se llevarán a cabo en Monterrey, México, del 6 al 9 de marzo.

¡Estamos muy orgullosos de los resultados de nuestros alumnos! ¡Gracias a los entrenadores Jess Rojas y Doreen Rickard por su esfuerzo y a Escuela Media por nuevamente poner en alto a Escuela Americana con una excelente organización de esta competencia!